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ROYAL GAZPACHO
Prague, 2015
PQ 2015 - PRAGUE QUADRENNIAL | PRAHA, CZ REPUBLIC | royalgazpacho PQ 2015
BIG FOOD - GRRRREAT MARKET | MATADERO MADRID
BIENNALE DI VENEZIA 2018 | VENEZIA, IT
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credits

production / producción el hijo tonto + caín teatro + luz moreno
makers / makers luisa costales pérez-enciso, marta de las heras, teresa martín pagés, maría núñez, lux nieve, luz moreno pinart, luis amália + marina cabrero, blanca gómez terán, miguel gonzález castro, ángela peralta
sound atmosphere / atmósfera sonora andrés juste
costume design / vestuario álvaro borrajo alemany
photograpy + video / fotografía + vídeo narcís molina montasell

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Shakespeare’s King Lear (1606) is the underlaying partition of Royal Gazpacho. A slow, deliberate orchestration of a tragedy around a table. In a space evocative of a refined butchery, we’ll see the transfiguration of ingredients for a tomato soup into dramatic images: A single bulb of garlic, still, unmoving. Hanging pouches of red. A dancing mass of tempestuous liquid.

A slow, deliberate orchestration around a table. We’ll see the transfiguration of ingredients for a tomato soup into dramatic images: A single bulb of garlic, still, unmoving. Hanging pouches, red. A dancing mass of tempestuous liquid.
Royal Gazpacho is a performance that evolved from Una Merienda (Madrid, Matadero, 2014) using gazpacho as a theatrical theme. The rhythm, sound, plasticity and space of the cooking process. In this exhibition there will be a new dimension for our recipe. The scenic space that we create could fit in a market square as well as an operation room, being a combination of the two.

Royal Gazpacho is a collaboration between Caín Teatro and food designer Luz Moreno. With her knowledge and skills, we were able to experiment with making our own cooking tools, but designing them to be visually striking, sensorial and unconventional. With this, we combine a scientific approach to ways of cooking. The scenic space that we create could fit in a market square as well as an operation room, being a combination of the two.

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Una lenta y deliberada orquestación en torno a una mesa. Veremos la transformación de los ingredientes de una común sopa de tomate en imágenes dramáticas: un diente de ajo, quieto, inmóvil. Objetos colgantes, quizá rojos. Una masiva danza de líquidos tormentosos.

Royal Gazpacho es una acción escénica de larga duración que surge tras Una.Merienda (Matadero, 2014) usando el gazpacho como hilo conductor. El ritmo, el sonido, el sonido y el espacio generado por el proceso de preparación. En esta exhibición se introduce una nueva dimensión a la tradicional receta. El espacio escénico generado podría encajar tanto en un mercado como en una sala de operaciones. Intentamos que el espectador se sienta en ambas al mismo tiempo.