LUIS AMÁLIA RODRIGUES CARNERO
BREIF ENCOUNTER
/like Fernando Pessoa, also known with other heteronyms/

Amazed and deeply moved for Ingrid Bergman, Bette Davis, Katharine Hepburn or Paul Newman’s works which feed his passion ever since he can remember, begins to materialise his acting seeds constantly when he enters in Caín Teatro where he gets involved in acting, directing, set designing, writing or none of the above.
There, discovers Beckett, Ionésco, Lillian Hellman and Rodrigo García [He already knew Tennesse Williams]
Then he co-funds the performing arts collective/artistic root 'El Hijo Tonto' and the action/performance laboratory 'Tostada es Pan'.

In parallel, he studies and finishes Architecture in Madrid’s School of Architecture, obtaining the maximum calcification on his Final Degree Project as well as other distinctions.

.
fascinated /at the same time/ by the language of movies and the scenic atmosphere
Silence, real time /routine, the ordinary time/, the music as a supporting role and the choreographs of gymnastics and synchronised swimming.
Due to all this, he decides to create a line of investigation called 'A Esther Moya le robaron una medalla' /Esther Moya's medal was taken away from her/.

/
obsessed with the sound /th/ always trying to reach the limits between the scene and the audience, searching the detail, a gesture in a certain view
and the hours.
a goal
Mix/melt/merge architecture, cinema and stage. The daily life movements, the bizarre situations, the ordinary daily life bizarre situations which start not to be that bizarre. In order to generate linked happenings, situations and track-shots.

-
he also makes performances/radioperformances, planned, spontaneous or commissioned.

-
He speaks English enough to keep a nice conversation about cinema, can also manage French [studied at L'Intitut Français in Madrid] and has Portuguese notions [although they say he invents everything].
Plays the piano since he is five and he sings Fados, of course.
/
He also films Haikus and his granmother, sometimes.

*Currenty: Training at Drama Centre London on the MA Screen Acting course.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

LUIS AMÁLIA RODRIGUES CARNERO
BREVE ENCUENTRO
/tamién conocido por otros heterónimos, como Fernando Pessoa/

Maravillado por los trabajos de Ingrid Bergman, Bette Davis, Katharine Hepburn o Paul Newman que alimentan su pasión desde que tiene uso de razón, comienza a materializar el germen actoral de forma más constante con su entrada en Caín Teatro en 2006, participando en los montajes del grupo como actor, director, escenógrafo, dramaturgo o ninguna de las anteriores.
Descubre a Beckett, Ionesco, Lillian Hellman y Rodrigo García [a Tennesse Williams ya le conocía] y co-funda e interviene en plataformas de investigación teatral como El Hijo Tonto/imporvisación/ y Tostada es Pan/performance/.

En paralelo, estudia arquitectura en la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid obteniendo con su Proyecto Fin de Carrera una matrícula de honor y diversas menciones.

.
fascinado /a la limón/ por el lenguaje cinematográfico y la atmósfera escénica
El silencio, el tiempo rutinario/ordinario, la música como acompañante y los bucles coreográficos de la gimnasia y la natación sincronizada.
Y... es por esto que decide abrir una línea de investigación llamada 'A Esther Moya le robaron una medalla'

/
obsesionado con la letra z siempre trata de llegar a más en los límites entre espectador y actor,
El detalle, el gesto, una mirada
y las horas.
un propósito
Mezclar y combinar arquitectura, cine y escena, dialogando con el espacio, lo cotidiano, lo inevitablemente común y lo bizarro. Con la idea de generar una cadena de sucesos, situaciones y planos secuencia, a veces demasiado crípticos pero con intenciones cómicas.

-
Realiza piezas esporádicas, espontáneas o por encargo. Y radionovelas.

-
Es capaz de sostener una conversación en inglés sobre cine, posee nociones básicas de francés, dicen que se inventa el portugués y parece que habla alemán pero no es cierto.
Toca el piano y canta fados, claro.
/
Filma Haikus y a su abuela, a veces.

*Actualmente: Estudiando en el Drama Centre London el curso MA Screen Acting